Powrót do Blog

Do czego potrzebne są agencje modelek?

08/02/2024

Social media zrewolucjonizowały wiele sfer życia, zmieniły także modeling. Łatwość wyszukiwania oraz komunikowania się spowodował, że wiele podmiotów – klientów, fotografów, ekip realizujących projekty zaczęło poszukiwać modeli na własną rękę. Często udaje im się uniknąć porażki, lecz ryzyko jest duże, o czym zazwyczaj zdają sobie sprawę dopiero wtedy, gdy nadchodzi wielka wtopa.

Po co więc, w czasie takiego łatwego przepływu informacji i dostępu do ludzi, istnieją agencje modelingowe? Dlaczego opłaca się je wybierać planując realizację zlecenia?

  1. jakość – modele w agencjach modelingowych są prowadzeni i szkoleni przez agenta. Zanim wybiorą się na komercyjną sesję zdjęciową, są do tego odpowiednio przygotowywani, a ich gotowość jest weryfikowana przez doświadczenie agenta. To oznacza, że otrzymują cenne wskazówki i trening, co daje finalnemu klientowi wyższy poziom pracy.  Pamiętajcie, że agencji zależy na przetrwaniu na rynku i zarabianiu, co powoduje, że o ile z modelami może pracować dłużej lub krócej, to z klientami chce pracować długo, efektywnie i mieć z nimi dobre relacje biznesowe oparte na profesjonalizmie i jakości świadczonych usług. Nie jest więc w interesie agencji wysyłanie na zlecenie modela, który nie nadaje się do pracy. Zniweczyłoby to relacje biznesowe, które agencja z mozołem buduje przez wiele lat.
  2. pewność – agencja posiada w swoim portfolio wielu modeli. Podpisując z agencją umowę na wynajem modela/modeli, agencja zapewnia dostarczenie ich we wskazanym terminie i pod wskazany adres. Jeśli tylko wydarzy się jakaś losowa sytuacja, która uniemożliwia uczestnictwo modela w przedsięwzięciu, agencja ma obowiązek zapewnić zastępstwo. Dzięki temu ryzyko strat związanych z potencjalnym odwołaniem całej sesji jest znikome. Ponadto klient nie musi poświęcać czasu ani energii na histeryczne szukanie zastępcy – zajmuje się tym agencja i to ona bierze na siebie ciężar odpowiedzialności i ewentualnej dodatkowej pracy.
  3. przewidywalność – agencja ma stały kontakt z modelami i dostarcza klientowi aktualnych informacji na ich temat. Dzięki temu klient nie jest zaskoczony nowym kolorem włosów, tatuażem lub zmianą wymiarów modela.
  4. relacje – agencja dobiera modeli nie tylko pod względem ich wyglądu, ale także umiejętności interpersonalnych i wyznawanych wartości. Dlatego do agencji nie trafiają osoby przypadkowe. Ponadto agencja i model podpisują ze sobą długoterminową umowę, dlatego modele są zobowiązani do zachowań profesjonalnych, wedle pewnych standardów, a ich wypełnianie jest podstawą długotrwałych dobrych relacji między agencją a modelem. Nie jest więc w interesie żadnej z tych stron, aby tę drugą zawieźć. Dlatego, jeśli tylko klient zdaje sobie sprawę z pozytywnych wartości wyznawanych przez agencję, może spodziewać się, że takie również przyświecać będą modelom.
  5. czas – czas to pieniądz. Wybór agencji jako podwykonawcy to skrócenie czasu realizacji zleceń.